میگم تا چشت در آد

نتایج نظرسنجی ها در قسمت شناسنامه

میگم تا چشت در آد

نتایج نظرسنجی ها در قسمت شناسنامه

من و وزنه برداری به سبک رضازاده

سلام دوستان 

مدرسه جاییه که هیچ وقت دوست ندارم برگردم داخلش . ولی خاطرات اکثرا شیرین و گاها تلخ مدرسه , بیشتر مواقع به ذهنم میاد و من و به دورانی میبره که شاید یه جورایی باهاش غریبه شدم . خاطراتی از خنده ها و  اضطرابهای قبل امتحان و دوستان بسیاری که یاد تک تکشون واسم عزیزه, یادگاریه دوران مدرسه برای من بوده .

دوم دبیرستان بودم , شب قبل مسابقات وزنه برداری بود . همون مسابقاتی که رضازاده کولاک کرد . فرداش تو مدرسه همه از وزنه برداری و رضازاده صحبت میکردن . یه جورایی همه تو جو دیشب بودن و دنبال اجسام سخت واسه بلند کردن میگشتن . 

وقتی زنگ تفریح اول خورد من و یه سری اراذل کلاس موندیم بالا تا مقداری وزنه بزنیم ! 

وزنه یکی از میزهای کلاس بود . از اون میز دو نفره سنگینا . 

بچه ها تک تک زیر میز رفتن و میز رو به سبک رضازاده بالای سر میبردن و تخخخخخ 

محکم به زمین میکوبیدن .  نوبت من شد . با یه استیل و غرور خاصی که انگار من دیشب طلا گرفته بودم رفتم سمت وزنه . دستام رو باز کردم و دو سمت میزو گرفتم . با یه حرکت آروم و بدون فشار راحت میز رو بردم بالای سرم تو همین حال و احوالات و تحسین بچه ها بودم که یه دفعه یکی از پشت فریاد زد محمممممممممممممممد . 

برگشتم ناظممون رو دیدم که چشاش داشت از حدقه میزد بیرون , هیچ وقت اینجوری ترسناک ندیده بودمش . منم میز بالای سر , از ترس رنگم شد یه چی تو مایه های گچ . ناظم قد کوتاهی داشت و دست بزنش فوق العاده بود . فقط تنها شانسی که آوردم این بود که ناظم منو دوست داشت و یه جورایی باهام رفیق بود و الا شرایط خیلی بدتر میشد . 

میز رو آروم گذاشتم رو زمین و شروع کردم به عذر خواهی . کظم غیظ از صورت ناظم میبارید . . .  

افسوس . . .

افسوس واسه تو ای دل ساده 

که حتی تک تک خنده هاتم گله داره 

 

افسوس واسه تو ای دل ساده 

که چشمای تو هر لحظه ای گریه داره 

 

افسوس واسه تو ای دل ساده 

که هر کسی واست عقده ای فرستاده 

 

افسوس واسه تو ای دل ساده 

که تو هفت تا آسمونم نداری یه ستاره 

 

بهرام . . .

زبان فهماندن

فرق این جملات چیست ؟  

-الف)برای کودکان بالای ۵ سال باید کرایه پرداخت شود 

   ب)کودکان زیر ۵ سال مهمان ما هستند 

 

 

-الف)لعنت بر پدر و مادر کسی که در این مکان آشغال بریزد 

   ب)از هم محلی های عزیز خواهشمندم در این مکان آشغال نریزید 

 

 

 

-الف)در صورت پارک کردن شک نکنید پنچر میشوید 

   ب)لطفا پارک نفرمایید 

 

 

 

 

 

شاید جملات (ب) خیلی محترمانه تر و بهتر باشن ولی خودتون خیلی بهتر می دونید که جملات (الف) خیلی بهتر جواب میده . شاید خودمون باعث شدیم که ادبیاتمون به این سمت پیش بره .

؟؟؟

اگه یه روز مجبور بشی پشت سرم غیبت کنی , چی میگی ؟