میگم تا چشت در آد

نتایج نظرسنجی ها در قسمت شناسنامه

میگم تا چشت در آد

نتایج نظرسنجی ها در قسمت شناسنامه

داستان من , داستان تو

سلام دوستان

در هر قصه ای موجودیت دو شخصیت بر همه کس واضح و مبرهن است . اول شخصیت خوب داستان و در ثانی شخصیت بد داستان  . 

در داستان هایی که زندگی و سرنوشت ما را رقم میزند , افراد زیادی دخیل هستند . افرادی که گاها در نقش قهرمان و بعضا در لباس دشمن و یا در کلام بهتر آدم بده ی داستان ظاهر می شوند.

اما بحث اصلی اینجاست , که تشخیص مثبت و منفی در اینگونه موارد به چه شکل است ؟

آیا کسی که در قصه ی ما رفتاری علیه انتظارمان داشت , هر چند که به حق و به جا بود , در جایگاه انسان بد باید تلقی شود ؟

مسلما تشخیص این قضیه برای شخصی که طرفی از ماجرا را دارد بسیار سخت و شاید برای افرادی غرورشکن باشد . اما چاره چیست ؟

اولین چاره ای که به ذهن من رسید این بود که ماجرای زندگیمان را در ذهن خود به صورت فیلم سینمایی در آورده و سپس به آن از دید یک مخاطب پرداخت . همه ی ما هنر بالایی در تشخیص شخصیت افراد در فیلمها و سریالها داریم , پس مطمئنا باید در چاره جویی موفق باشیم .

فراموش نکنیم که شخصیت بد قصه ی ما , بهترین شخصیت ماجراهای خودش است .

و در آخر , تا به حال به این فکر کردید که در داستانهای چند نفر , نقش بد را ایفا میکنید ؟

نظرات 8 + ارسال نظر
مادر سه‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 16:22 http://dokhtaram.blogsky.com

واقعا خیلی ها شخصیت منفی هستند در زندگی ما که البته این دید ماست و قطعا اشتباه

دقیقا همینطوره . مشکل ما اینه که همیشه خودمون رو عاری از هرگونه خطا میبینیم

غریبه سه‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 18:35 http://gharibeh70.blogsky.com

سلام به نظرم یه شخصیت دیگه هم داریم اونم از نوع خاکستریش که گاهی خوبه گاهی بد
راستش تا حالا در این مورد که داستانهای چند نفر شخصیت منفی بودم فکر نکردم اما تا حالا کسی هم نبوده که بهو بگه منفی و واقعا تا حالا بد کسی رو نخواستم

شخصیت خاکستری ؟
جالبه . شاید ۹۹ درصد افراد برن تو این گروه .
خیلی خوبه . منم هیچوقت دوست نداشتم برای کسی مشکلی پیش بیاد . ولی نمیدونم چرا یهو وقایع به سمتی پیش میره که من نقش بده ی قصه میشم .

حسین سه‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 23:54 http://gheychee.blogsky.com

محمد چطوری
پست باحالی بود
ولی مشکل من با سیاهی لشکرهای فیلم سینمایی زندگیمه
کاش راجع به اوونا هم مینوشتی

سلام
قربونت داش حسین . من خوبم به شرط خوبیه شما .
سیاهی لشگر ها رو باید با یه خط قرمز دور زد . ولی به نظر من همونا هم تاثیرات بسیاری روی روال زندگی ما دارن .
بازم جای بحث های طولانی و ممتد رو داره این قضیه .

مهدی چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:38 http://keraye.blogsky.com

سلام به داداشه گلم
آقااااااااا یه دونه ای.
من واسه این مشگل که شخصیت بد و خوب و واقعا اون جوری که هست تشخیص بدم , خودمو میزارم جای تک تک اشخاص.البته با این وجود نمیتونم بگم 100% حدسه من درسته.همه چیز نسبیه.
مطلبت عالی بود .
موفق باشی.

سلام به عزیز دلم
آقا شما تاج سری
روش جالبیه . اینجوری هم میشه .
قبول دارم همه چیز نسبیه . ولی گاهی اوقات یه سری افراد بعضی افراد رو تو ذهنشون بد مطلق میدونن .
به همچنین داداش

مریم چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:46

هیچ چیزنیست خوب و بد اندیشه میسازدش چنان
(فیلمنامه هملت)

و هیچ آدمی خوب یا بد مطلق نیست...
خوب که باشی همه دنیا خوب میاد به نگاهت
اگرم کسی بدی کنه در حقت به خاطر این نیس که بد هس .خیلی ازبدی هاناخواستست ....
بدی ناخواسته یا حتی خواسته آدما رو باید بخشید
شاید فردا نوبت تو بشه اوو به کسی بدی کنی

در عجبم من چرا اینقدر خوش بینم ؟
شاید چون خودمم گاهی بد میشم

آره خب
هر کسی دنیا رو به دید خودش میبینه . جدا از بدی های ناخواسته و سوء تفاهم ها یک سری بدیها عمدیه واین بدیها اون نقش بد رو پدید میاره.
منم با بخشش موافقم .
منم تا حدودی خوش بینم . و این خوش بینی رو دوست دارم

Na30b چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 17:25 http://www.fosil.blogsky.com/

این سوال آخرت منو بدجوری تو خودم برده

خودمم خیلی بش فک کردم

حمید چهارشنبه 16 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 19:19 http://hamidhaghi.blogsky.com


فریماه جمعه 21 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 13:48 http://www.eshghe70.blogfa.com

فزیماهم

سلااااااااااام
خیلی خوشحالم از آشناییتون .
منم محمدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد