میگم تا چشت در آد

نتایج نظرسنجی ها در قسمت شناسنامه

میگم تا چشت در آد

نتایج نظرسنجی ها در قسمت شناسنامه

نامه ای به چهل سال بعد

سلام دوستان 

امروز قصد دارم نامه ای به آینده ی خودم یعنی ۴۰ سال بعد بنویسم . روزی که من شصت و چهار سال دارم . آمال و آرزوهای هر شخص و رسیدن به اون مهمترین چالش زندگی هرکسی است . 

امید رسیدن و بیم نرسیدن , شاید بزرگترین دغدغه ی هر فردی باشه . 

من هم به مانند بقیه , آرزوهایی در سر دارم , تعدادی از آنها کوچک و برخی بزرگ . 

این مقدمه و همچنین ایده ای که از فیلم "how i met your mother" گرفتم , باعث شد تا من هم به مانند "مارشال" نامه ای به آینده ی خودم بنویسم . 

 

 

 

سلام بر محمد شصت و چهار ساله 

در ابتدا امیدوارم با خواندن این نامه لبخندی از رضایت به همراه داشته باشی , و نه آهی از حسرت . امروز که من بیست چهار ساله ام دنیایی رویایی را برایت آرزومندم . دنیایی که در آن به تمام خواسته های دیروزت رسیده باشی . 

اول از همه بسیار مشتاقم تا بدانم که بالاخره قسمتت برای ازدواج  چه کسی شد . زندگی زناشویی بر طبق مراد است یا که خدای ناکرده خیر ؟ فرزندانت از جمعیت نسوان اند یا که از ذکور و یا خدای خواسته از هر دو ؟  

از اوضاع مالی چه خبر ؟ در چه خانه ای و در چه شهری و چه محلی سکونت داری ؟ 

به شغل ایده ال ات رسیدی ؟  از دوستان دیروزت خبر داری یا نه ؟  

امروز من یعنی دیروز تو , خواسته ها و آرزوهای کوچک و بزرگی وجود دارند که امید آینده را برای  من روشن کرده . 

همیشه آرزو داشتی که در اوج صداقت , بزرگی و منش و بخشش را بدست آوری . شخصیتی باشی تا هر کدام از افراد خانواده و یا دوستان تو را به عنوان وزنه ای قابل توجه در هر مسئله ای ببینند . 

آیا توانستی گره از مشکلی باز کنی و یا دست پایین تری را  بگیری ؟ ویا اینکه اسیر دوران شدی و هر آنچه می بایست میشدی را فراموش کردی ؟  

آرزوی همیشگی ات این بود که هرگز کسی را از خود نرنجانی . آیا آن زمان نیز این چنینی ؟ 

روزگارت به چه منوالی است ؟ از لحاظ مادیات در چه جایگاهی هستی ؟ از مادیات گذشته , آیا توانستی به برخی خواسته هایت برسی ؟  

آیا توانستی به مصر بروی و اهرام ثلاثه را از نزدیک لمس کنی ؟ به فرانسه رفتی ؟ روزگار اجازه داد تا در یکی از رستورانهای پاریس , شامی بر بدن بزنی ؟ شراب بیست ساله چطور ؟ آیا طعمش را چشیدی ؟ آیا موج سواری را تجربه کرده ای ؟ چتر بازی را چطور ؟ همواره آرزو داشتی تا یک بار در ورزشگاه استمفوردبریج حاضر شوی و یکی از بازی های چلسی را از نزدیک نظاره کنی . رفتی ؟ 

به دیوار چین رسیدی ؟ از روی آن عبور کردی ؟ قبول دارم آرزوهای دیروزت شاید مقداری بلند پروازانه باشد , ولی ماهیت آرزو و هدف همین است که مشاهده میکنی . 

  

امروز که بیست و چهار سال داری به نکاتی پی بردی که نوشتنش خالی از لطف نیست .  

دنیا , دنیای پستی ها و بلندی ها است . از اینکه روزی در قعر چاهی بودی , هرگز نا امیدی را سر لوحه ی خود نکن . امید به پرواز تو را همیشه مبارز و پویا نگه خواهد داشت . 

 احترام به هر کوچکتری , احترام بزرگان را در بر دارد . هیچ وقت هیچکس را از خودت پایین تر ندان و هیچ کسی را به دید تحقیر نگاه مکن . اینها جز نشانه ی کوچکی و حقارت نیست . 

نسنجیده سخن گفتن , رفتار نسنجیده نیز در پی دارد . سخن را آنچنان که بر کسی ناسزا و افترا و دشنامی روانه نمیشود , بر زبانت جاری ساز . سخنی مگو که در آینده ات دروغ به همراه آورد . 

 

اینها نصیحت نیست , اینان چراغهایی هستند که چهل سال قبل  برایت روشن شده . اگر چراغهایت بیشتر شده , بدان در هر صورتی برنده ی دنیا شدی . و در غیر این صورت . . .  

 

همانطور که بالاتر گفتم , امیدوارم با خواندن این نامه لبخندی از رضایت به صورت داشته باشی و نه آهی از حسرت .

 

نظرات 11 + ارسال نظر
نگین یکشنبه 12 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:15 http://www.patty.bogsky.com

محمـــــــــد

فوق العاده بود !

واقعا تا آخرش رو با علاقه خوندم ..

شراب ۲۰ ساله .. فکر کنم خیلی عالی باشه ..

فوق العاده بود محمد ..

how i met your mother رو خیلی دوست دارم .. خیلی زیاد

انقدر تو شوک این نوشته ات هستم که ...
نمیتونم حرفی بزنم !

من 40 ساله دیگه .. تازه میشم 57 ساله :)

مرسیییییییییی نگین
از این که مورد پسندت قرار گرفته واقعا خوشحالم .
شراب ۳ ساله خوردم خیلی عالی بود . ولی فک کنم بیست ساله یه چی دیگه باشه
how i met your mother هم که باهاش زندگی میکنم . عاشق تک تک شخصیتاشم . مخصوصا مارشال
فک کن ! چهل سال بعد !
چه کسایی از زندگیمون رفتن ؟ چه کسایی اومدن ؟
آیا اونروز محمد شصت و چهار ساله برای نگین پنجاه و هفت ساله نظر میذاره یا بالعکس ؟

نگین یکشنبه 12 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:22 http://www.patty.blogsky.com

اگر کسی مرا خواست


بگویید رفته باران ها را تماشا کند .


و اگر اصرار کرد ،


بگویید برای دیدن ِ طوفان ها


رفته است !


و اگر باز هم سماجت کرد ،


بگویید


رفته است تا دیگر بازنگردد ...

خیلی قشنگ بود . ممنون

مرد تنها یکشنبه 12 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 19:04 http://mehdiluckyman.blogfa.cim

عالی بود
خیلی عالی
ی جوزایی حرف دل خودم بود.
کلی حال کردم باهاش
دمت گرم
قلمت همیشه سبز

سلام بر مرد همیشه تنها
مرسی از لطفت . حرف دل را دلدار داند و بس

دختر یک شیخ دوشنبه 13 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 16:51 http://shoele.blogsky.com

خیلی ایده جالبی بود
دلم خواست منم بنویسم
حسودیم شد خب

راستی ممنون که بهم سرزدی

مرسی . زیبا میشه هر کسی نامه ای به آینده اش بنویسه

سعید چهارشنبه 15 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 17:08

تز جالبی بود . منم آشنایی با مادرو دوست دارم

ممنون . منم هینطور عاشقشم .

نعیمه ذریعه یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 21:22 http://abrobaad.blogsky.com

سلام.
مطلب و ایده ی جالبی بود.دست عوامل فیلم درد نکنه که باعث جرقه خوردن این مطلب تو ذهنت شدن.دست شمام درد نکنه که بهش فکر کردی.
امیدوارم اون روزی که تو آیینه ی شست سالگیت نگاه میکنی
تیرگی از دیروز رو نبینی و همش نور باشه و نور.

سلام
مرسی لطف داری . دست عوامل فیلم که به شدت درد نکنه . چون فیلمش خیلی باحاله
مرسی از دعات منم بهترین هارو برات آرزومندم .

مریم دوشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 23:22

چطوری با مادرت اشنا شدم ؟
میتونم بیرون پیداش کنم؟یا ...؟
جالب بود

ولی من باید بنویسم:
چطوری با پدرت آشنا شدم

چقد آرزوهاتو دوس دارم
منم ببر این همه جاها خوب خوب
منم میبرمت یه رستوران تو ایتالیا!
بالن سواری!
موزه پاریس
غار لاسکو فرانسه
یا آلتامیرای اسپانیا.
اصلا همین ایران خودمون :کندوان ـماسوله -ابیانه ....
وااااااااااااااااااااااااااای که من چقد سفر دوس دارم.
دور دنیا با دوچرخه!

هی روزگار ...
فک کن لباس عروس پفی بپوشم برم سوار بالن تو آسمون

سریالش معرکه است
بهترین سریالیه که دیدم . کلا فرق میکنه .
البته تو فارسی ۱ نشون میده (آشنایی با مادر) ولی دوبلش اصلا به درد نمیخوره . کل صفاش به اینه که زبون اصلی ببینیش .
بیرون نمیدونم . ولی اگه گیر آوردی سعی کن زیر نویسش خوب باشه .
اینا یه قسمت از آرزوهام بود .
بالن سواری رو پایتم شدید .
فرانسه و کل شهراشم شدیدا هستم
اصلا کلا هستم
ایشالا حداقل به چنتاش برسیم

parisa jafarian پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 13:46 http://http://migam.blogsky.com/1390/04/11/post-147/

salam omidvaram be hame arezohaton reside bashin ya beresin va hachenin ya zendegi ali ba hamsare idealeton intor ke man khondam motmaenan shoma be khaste haton miresin bazam baratoon arezoye khoshbakhti mikonam

سپااااااس
ایشالا شما هم همینطور

Elham سه‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 11:18

چه قلمی

سپاس بی کران

علی یکشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1399 ساعت 17:17

خیلییییییییییییییئ کسافته

یکشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 12:05

عالی بود
حرف نداشت
مرسییی

خواهش میکنم , سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد